Taidemaalauskurssi Ruoveden Ruhalassa 26. – 31.7.2021

Ruoveden Taideyhdistys kutsuu kaikkia taidemaalauksesta kiinnostuneita viikon mittaiselle maalausleirille heinäkuun viimeisellä viikolla. Kurssi on maksullinen. Kurssipaikkana on B&B Vinsanvilla Ruoveden Ruhalassa, Näsijärven rannalla, Akseli Gallen-Kallelan maisemissa. Kurssin opettaja on kuvataiteilija Matti Kuronen Tampereelta. Kurssi sopii sekä vasta-alkajille että kokeneille konkareille.

Kurssi alkaa maanantaina 26.7. klo 11 ja päättyy lauantaina 31.7. lounaan jälkeen.

Kurssille otetaan 15 oppilasta.

Kurssin hinta on 385 euroa.

Hintaan sisältyvät ruokailut kurssiviikon aikana – aamiainen, lounas, päiväkahvi ja illallinen. Majoitus ei sisälly hintaan.

lisätiedot / tiedote kokonaisuudessaan:

Kurssin opettaja on kuvataiteilija Matti Kuronen Tampereelta. Kurssi sopii sekä vasta-alkajille että kokeneille konkareille. Kurssille otetaan 15 oppilasta. Kurssilla voidaan pitää riittäviä turvavälejä, jos koronapandemia on vielä kesällä voimissaan.

Matti Kuronen kertoo, että kurssilla ”katsotaan kauas ja nähdään lähelle”. Kurssilla tutkitaan omaa tunnetta kuvassa ja tunnelmoidaan värien voimalla. Maalaustekniikkansa kurssilaiset voivat valita mieltymystensä mukaan – öljyväri, akryyli, akvarelli – kaikki käyvät ja kaikkia voi kokeilla.

Matti Kuroseen voitte tutustus ennakolta tämän linkin välityksellä: www.https://kuvataiteilijamatrikkeli.fi/taiteilija/matti-kuronen

Tarkempi kurssiohjelma ja opettajan ohjeistus lähetetään kurssille ilmoittautuneille kesän korvalla. Kurssi alkaa maanantaina 26.7. lounaalla ja päättyy lauantaina 31.7. lounaaseen. Kurssin hintaan sisältyvät ateriat Vinsanvillassa – aamiainen tiistaista lauantaihin, lounas joka päivä sekä iltapäiväkahvi ja illallinen maanantaista perjantaihin. Kurssipäivä alkaa siis aamiaisella (paitsi maanantaina) ja päättyy illalliseen (paitsi lauantaina). Huomioimme ilmoittautumisen yhteydessä kerrotut mahdolliset ruokarajoitteet. Opetus tapahtuu Vinsanvillan kurssitilassa ja pihapiirissä olevassa ”tanssisalongissa”. Maalata voi myös maisemassa – alueella on sopivia paikkoja ulkona ja sisällä.

Kurssin hinta on 385 euroa. Kurssilaisilla tulee ollaomat maalausvälineensä ja tarvikkeensa. Taideyhdistys järjestää kurssipaikalle suppean leirikaupan, josta voi ostaa värejä, kankaita, papereita yms. Taideyhdistys tuo kurssipaikalle maalaustelineitä, mutta omat telineet kannattaa ottaa mukaan, jos mahdollista. Vinsanvillassa voi majoittua yhden tai kahden hengen huoneissa. Majoitus ei sisälly kurssin hintaan. Huonevaraukset tulee tehdä suoraan Vinsanvillaan puhelin 0413176879, sähköposti: majoitus@vinsanvilla.fi ja kotisivut: www.https://www.vinsanvilla.fi. Huonetta varatessasi kerro, että olet tulossa taideyhdistyksen maalauskurssille.

Kurssille ilmoittautumisiaottaa vastaan Ruoveden Taideyhdistyksen sihteeri Arto Kovasin, sähköposti arto.kovasin@gmail.com tai puhelin 0400428829.

Tämän kesän kurssi on neljäs peräkkäinen kesäkurssi, jonka Ruoveden Taideyhdistys järjestää. Aiempina kesinä olemme tutustuneet sekatekniikkoihin Seija Sainion johdolla, maalanneet Ellen Thesleffin maisemissa Ruoveden Muroleessa Merja Tanhuan opastamana ja viime kesänä olemme opiskelleet perinteistä taidemaalausta Vinsanvillassa myöskin Merja Tanhuan ohjaamana. Kokemuksesta voimme sanoa, että kurssille kannattaa ilmoittautua ajoissa, sillä tähän mennessä kurssipaikat ovat täyttyneet nopeasti. Lisätietoja kurssista antavat Arto Kovasin (0400 428829) ja Ritva Kovasin (0400 789440).

Tervetuloa taideleirille Ruovedelle!

Ruoveden Taideyhdistys ry